tisdag 22 april 2008

Hjälp!!! Idag hände en hemsk och en lite halvscary grej.

Idag var matte och jag på hospice och hälsade på. Hon har jobbat där. Vi kom mitt i fikat och det var ju förstås uttänkt så matte fick kaffe och jag fick bli gosad med. Monica högg mig direkt och sa att
-Han är min!!!
- Tror jag nog.. sa matte.
Sen gick vi in till en patient och där var det lugnare.. så jag somnade i hennes säng åh, vad det var mysigt.
Vad har vi mer gjort idag då.. alltså innan det där hemska som ni ska få höra om.. jo vi solade lite på tomten och så drack matte och husse kaffe från sin älskade kaffe maskin www.jura.com (dom dricker mycket kaffe, kan jag lova) Lillmatte Maja kom hem från skolan och det var då matte sa det...
-Ska vi bada Milton?
Det var så hemskt, ner i en stor vit hal låda som dom kallar badkar och jag grät och skakade. Så fönade dom mig efter det , för det stod tydligen i "manualen " som dom fick när dom hämtade mig.
husse ringde iallafall till kenneln och hörde sig för , varför jag var så ledsen.
-Men det var ingen fara, sa dom, han fryser bara.
Ingen fara, fryser bara... mm just det. Det var det värsta jag varit med dom.
Sen till det där andra som är lite spooky om ni frågar mig. Kan inte förklara men.. lyssna här :den var svart, rörde sig ,stampade i marken men sa inget och så satt den i bur. Jag säger bara ,Que es esto??

1 kommentar:

Kennel Team Holländers sa...

Älskade Milton... Gör som Mamma Evita Rulla dig i skit efter att du blivit nybadad... Så¨gör hon JÄMT, Hopplöst tycker vi tvåbenta!
Vi ser med glödje framemot att få läsa om dina äventyr och se bilder på din utveckling genom din blogg!
Är det okej om vi länkar till den från våran hemsida?
Stor puss på Nosen från oss på Kenneln och ett hugg i näsan från din Syster Tjejen och puss på ögat från Mamma Evita!!!
Kramar till resten av familjen!